gminne Jednostki pomocnicze i organizacyjne
wydatki na administrację publiczną w 2023 r.
22 174 028 zł
+19,93%
do roku 2022
urząd Gminy Michałowice
Dokumenty regulujące pracę Gminy i Urzędu
Statut gminy michałowice
Statut przyjęty uchwałą Nr XLII/365/2006 Rady Gminy Michałowice z dnia 17 lipca 2006 r. z późn. zm. W 2018 r. ogłoszono treść jednolitą statutu.
W 2023 r. Rada Gminy nie dokonała zmian w treści Statutu Gminy Michałowice.
regulamin organizacyjny urzędu Gminy
W 2023 r. wprowadzono zarządzenie Nr 18/2023 z dnia 23 stycznia 2023 r zmieniające Zarządzenie Nr 36/2022 Wójta Gminy Michałowice z dnia 17 lutego 2022 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Michałowice w brzmieniu nadanym Zarządzeniem Nr 214/2022 z dnia 23 sierpnia 2022 r.
Nowy Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy nadano zarządzeniem Nr 160/2023 z dnia 12 czerwca 2023 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędowi Gminy Michałowice.
Następnie wydano zarządzenia zamieniające:
Nr 251/2023 r. z dnia 31 sierpnia 2023 r. zmieniające Zarządzenie Nr 160/2023 Wójta Gminy Michałowice z dnia 12 czerwca 2023 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędowi Gminy Michałowice.
Nr 266/2023 r. z dnia 26 września 2023 r. zmieniające Zarządzenie Nr 160/2023 Wójta Gminy Michałowice z dnia 12 czerwca 2023 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędowi Gminy Michałowice
regulamin pracy urzędu Gminy
W 2023 r. zarządzeniem Nr 171/2023 z dnia 19 czerwca 2023 r. ustalono Regulamin Pracy Urzędu Gminy Michałowice.
Dodatkowo został wprowadzony Regulaminu pracy zdalnej w Urzędzie Gminy Michałowice i przyjęty zarządzeniem Nr 125/2023 z dnia 25 kwietnia 2023 r.
zatrudnienie w urzędzie gminy Michałowice w 2023 r.
Zatrudnienie w Urzędzie Gminy Michałowice, według stanu na 31.12.2023 r., wynosiło 110 pracowników, w tym 100 pracowników zatrudnionych było w pełnym wymiarze czasu pracy.
urząd w liczbach
27 625
dokumentów, które wpłynęły do Urzędu w 2023 r.
18 999
dokumentów, wysłanych z Urzędu w 2023 r.
1 926
zawartych umów w 2023 r.
w tym:
8 655
dokumentów dostarczonych do Urzędu elektronicznie (e-Puap i e-mail)
w tym:
1 410
dokumentów wysłanych z Urzędu elektronicznie
Ponadto, w Urzędzie Gminy Michałowice w 2023 r. wydano 10.460 decyzji, największy udział w tej liczbie miał Referat Podatków, Opłat Lokalnych i Windykacji (9.735). Działalność tej komórki organizacyjnej opierała się również w dużej mierze na prowadzeniu spraw dotyczących między innymi: zmiany wymiaru podatku od nieruchomości (9.679), umorzeniem zaległości podatkowych (5) i rozłożeniem na raty (4), a także zwrocie podatku akcyzowego producentom rolnym (47). Poza tym wydano też 490 postanowień, 57 zaświadczeń oraz wezwań (438), upomnień (4.697), wezwań do zapłaty (1.264),tytułów wykonawczych (313) i zarządzeń w sprawie ulg (15).
Drugim co do liczby wydanych decyzji był Referat Gospodarki Komunalnej (562), który wygenerował tez 3 pełnomocnictwa, 51 umów/zleceń a także innych dokumentów (763), miedzy innymi aneksy, zaopiniowane i zatwierdzone projekty organizacji ruchu poświadczenia i porozumienia.
W roku ubiegłym wydano 4.024 zaświadczenia, a 15,5% (622) z nich wydanych zostało przez Referat Planowania Przestrzennego. Oprócz tego Referat ten sporządził 317 odpisów i wypisów, 63 decyzje, 25 postanowień, 8 umowy/zlecenia, 314 innych dokumentów (w tym: pisma różne, informacje publiczne, postępowania o warunki zabudowy i lokalizacji inwestycji celu publicznego, opiniowanie podziałów, porozumienia).
Łącznie w urzędzie wydano też 1.927 umów/zleceń, a 611 z nich wygenerował Referat Ochrony Środowiska, oprócz tego 105 decyzji, 14 upoważnień i 47 postanowień.
Referat Organizacyjno-Administracyjny sporządził 453 umowy/zlecenia.
Z kolei Referat Kultury i Promocji wydał 447 umów/zleceń.
Referat Geodezji i Rolnictwa w 2023 r. sporządził 65 decyzji, 57 postanowień, 21 zaświadczeń, 5 pełnomocnictw, 1 odpis/wypis,18 umów/zleceń z podmiotami świadczącymi dla gminy usługi oraz 120 umów dot. majątku gminnego (np. dzierżawa, najem, użyczenie, zakup), a także 112 zawiadomień i 43 służebności przesyłu.
Referat Inwestycji i Remontów sporządził 94 umowy/zlecenia.
Wieloosobowe Stanowisko ds. kadrowo-administracyjnych zarejestrowało: 410 upoważnień, 33 zaświadczenia, 29 pełnomocnictw, 8 umów/zleceń, a Wieloosobowe Stanowisko ds. Urbanistyczno-Architektonicznych takich umów zarejestrowało 20.
Natomiast Referat Informatyki sporządził 76 umów/zleceń.
Referat ZP sporządził 1 umowę/zlecenie.
Dodatkowo na 12 umów, 24 zaświadczenia, 1 postanowienie i 35 decyzji sporządziła osoba pracująca na Stanowisku ds. obronności i obrony cywilnej.
Jednostki pomocnicze gminy
Sołectwo Nowa Wieś
Sołtys: Elżbieta Biczyk
Sołectwo Opacz Mała
Sołtys: Barbara Budzyniak
Sołectwo Suchy Las
Sołtys: Edward Chruściak
Sołectwo Opacz-Kolonia
Sołtys: Grażyna Grabka
Osiedle Komorów
Przewodniczący Zarządu: Michał Jeżewski
Sołectwo Komorów
Sołtys: Artur Kostera
Sołectwo Reguły
Sołtys: Magdalena Krajnik-Partyka
Sołectwo Pęcice Małe
Sołtys: Zdzisław Krupa
Osiedle Michałowice
Przewodnicząca Zarządu: Agnieszka Lenard
Sołectwo Sokołów
Sołtys: Bartosz Lewandowski
Osiedle Granica
Przewodniczący Zarządu: Paweł Łąpieś
Sołectwo Michałowice
Sołtys: Tomasz Malinowski
Sołectwo Pęcice
Sołtys: Waldemar Widlicki
Jednostki organizacyjne gminy
Michałowice ul. Szkolna 13
Dyrektor: Renata Bontron
Zatrudnienie w 2023 r.: 46 pracowników
szkoła podstawowa im. jana pawła II
Michałowice ul. Szkolna 15
Dyrektor: Magdalena Fimowicz-Wasiak
Zatrudnienie w 2023 r.: 128 pracowników
Zespół szkolno-przedszkolny im. mikołaja kopernika
Nowa Wieś ul. Główna 96
Dyrektor: Jadwiga Jodłowska
Zatrudnienie w 2023 r.: 116 pracowników
Zespół Szkół Ogólnokształcących im. M. Dąbrowskiej
Komorów ul. Aleja Marii Dąbrowskiej 12/20
Dyrektor: Edyta Pająk
Zatrudnienie w 2023 r.: 147 pracowników
Gminny ośrodek pomocy społecznej
Reguły ul. Aleja Powstańców Warszawy 1
Dyrektor: Iwona Radzimirska
Zatrudnienie w 2023 r.: 38 pracowników
Reguły ul. Aleja Powstańców Warszawy 1
Dyrektor: Ewa Wierzgała
Zatrudnienie w 2023 r.: 15 pracowników
gminna biblioteka publiczna im. zbigniewa herberta
Michałowice ul. Raszyńska 34
Dyrektor: Ewa Kisiel
Zatrudnienie w 2023 r.: 7 pracowników
gminna biblioteka publiczna im. marii dąbrowskiej
Komorów ul. Kraszewskiego 3
Dyrektor: inż. Katarzyna Walichnowska
Zatrudnienie w 2023 r.: 7 pracowników