gminne Jednostki pomocnicze i organizacyjne

wydatki na administrację publiczną w 2023 r.

22 174 028

+19,93%

do roku 2022

urząd Gminy Michałowice

Dokumenty regulujące pracę Gminy i Urzędu

Statut gminy michałowice

Statut przyjęty uchwałą Nr XLII/365/2006 Rady Gminy Michałowice z dnia 17 lipca 2006 r. z późn. zm. W 2018 r. ogłoszono treść jednolitą statutu.

W 2023 r. Rada Gminy nie dokonała zmian w treści Statutu Gminy Michałowice.

regulamin organizacyjny urzędu Gminy

W 2023 r. wprowadzono zarządzenie Nr 18/2023 z dnia 23 stycznia 2023 r  zmieniające Zarządzenie Nr 36/2022 Wójta Gminy Michałowice z dnia 17 lutego 2022 r.  w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Michałowice w brzmieniu nadanym Zarządzeniem Nr 214/2022 z dnia 23 sierpnia 2022 r.

Nowy Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy nadano zarządzeniem  Nr 160/2023 z dnia 12 czerwca 2023 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędowi Gminy Michałowice.

Następnie wydano zarządzenia zamieniające:

regulamin pracy urzędu Gminy

W 2023 r. zarządzeniem Nr 171/2023 z dnia 19 czerwca 2023 r.  ustalono Regulamin Pracy Urzędu Gminy Michałowice.

Dodatkowo  został wprowadzony Regulaminu pracy zdalnej w Urzędzie Gminy Michałowice i przyjęty zarządzeniem Nr 125/2023 z dnia 25 kwietnia 2023 r.

zatrudnienie w urzędzie gminy Michałowice w 2023 r.

Zatrudnienie w Urzędzie Gminy Michałowice, według stanu na 31.12.2023 r., wynosiło 110 pracowników, w tym 100 pracowników zatrudnionych było w pełnym wymiarze czasu pracy. 

urząd w liczbach

27 625

dokumentów, które wpłynęły do Urzędu w 2023 r.

18 999

dokumentów, wysłanych z Urzędu w 2023 r.

1 926

zawartych umów w 2023 r. 

w tym:

8 655

dokumentów dostarczonych do Urzędu elektronicznie (e-Puap i e-mail)

w tym:

1 410

dokumentów wysłanych z Urzędu elektronicznie

Ponadto, w Urzędzie Gminy Michałowice  w 2023 r. wydano 10.460 decyzji, największy udział w tej liczbie miał Referat Podatków, Opłat Lokalnych i Windykacji (9.735). Działalność tej komórki organizacyjnej opierała się również w dużej mierze na prowadzeniu spraw dotyczących między innymi: zmiany wymiaru podatku od nieruchomości (9.679), umorzeniem zaległości podatkowych (5) i rozłożeniem na raty (4), a także zwrocie podatku akcyzowego producentom rolnym (47).  Poza tym wydano też 490 postanowień, 57 zaświadczeń oraz wezwań (438), upomnień (4.697),  wezwań do zapłaty (1.264),tytułów wykonawczych (313) i zarządzeń w sprawie ulg (15). 

Drugim co do liczby wydanych decyzji był Referat Gospodarki Komunalnej (562), który wygenerował tez 3 pełnomocnictwa, 51 umów/zleceń a także innych dokumentów (763), miedzy innymi aneksy, zaopiniowane i zatwierdzone projekty organizacji ruchu poświadczenia i porozumienia.

W roku ubiegłym wydano 4.024 zaświadczenia, a 15,5% (622) z nich wydanych zostało przez Referat Planowania Przestrzennego. Oprócz tego Referat ten sporządził 317 odpisów i wypisów,  63 decyzje, 25 postanowień, 8 umowy/zlecenia, 314 innych dokumentów (w tym: pisma różne, informacje publiczne, postępowania o warunki zabudowy i lokalizacji inwestycji celu publicznego, opiniowanie podziałów, porozumienia).

Łącznie w urzędzie wydano też  1.927 umów/zleceń,  a 611 z nich wygenerował Referat Ochrony Środowiska, oprócz tego 105 decyzji, 14 upoważnień i 47  postanowień.

Referat Organizacyjno-Administracyjny sporządził 453 umowy/zlecenia.

Z kolei Referat Kultury i Promocji wydał 447 umów/zleceń.

Referat Geodezji i Rolnictwa w 2023 r. sporządził 65 decyzji, 57 postanowień, 21 zaświadczeń, 5 pełnomocnictw, 1 odpis/wypis,18 umów/zleceń z podmiotami świadczącymi dla gminy usługi oraz 120 umów dot. majątku gminnego (np. dzierżawa, najem, użyczenie, zakup), a także 112 zawiadomień i 43 służebności przesyłu.

Referat Inwestycji i Remontów sporządził 94 umowy/zlecenia. 

Wieloosobowe Stanowisko ds. kadrowo-administracyjnych  zarejestrowało: 410 upoważnień, 33 zaświadczenia, 29 pełnomocnictw, 8 umów/zleceń, a Wieloosobowe Stanowisko ds. Urbanistyczno-Architektonicznych takich umów zarejestrowało 20.

Natomiast Referat Informatyki sporządził 76 umów/zleceń

Referat ZP sporządził 1 umowę/zlecenie. 

Dodatkowo na 12 umów, 24 zaświadczenia, 1 postanowienie i 35 decyzji sporządziła osoba pracująca na Stanowisku ds. obronności i obrony cywilnej.

Jednostki pomocnicze gminy

Sołtys: Elżbieta Biczyk

Sołectwo Nowa Wieś


Sołtys: Elżbieta Biczyk

Sołtys: Barbara Budzyniak

Sołectwo Opacz Mała


Sołtys: Barbara Budzyniak

Sołtys: Edward Chruściak

Sołectwo Suchy Las


Sołtys: Edward Chruściak

Sołtys: Grażyna Grabka

Sołectwo Opacz-Kolonia


Sołtys: Grażyna Grabka

Przewodniczący Zarządu: Michał Jeżewski

Osiedle Komorów


Przewodniczący Zarządu: Michał Jeżewski

Sołtys: Artur Kostera

Sołectwo Komorów


Sołtys: Artur Kostera

Sołtys: Magdalena Krajnik-Partyka

Sołectwo Reguły


Sołtys: Magdalena Krajnik-Partyka

Sołtys: Zdzisław Krupa

Sołectwo Pęcice Małe


Sołtys: Zdzisław Krupa

Przewodnicząca Zarządu: Agnieszka Lenard

Osiedle Michałowice


Przewodnicząca Zarządu: Agnieszka Lenard

Sołtys: Bartosz Lewandowski

Sołectwo Sokołów


Sołtys: Bartosz Lewandowski

Przewodniczący Zarządu: Paweł Łąpieś

Osiedle Granica


Przewodniczący Zarządu: Paweł Łąpieś

Sołtys: Tomasz Malinowski

Sołectwo Michałowice


Sołtys: Tomasz Malinowski

Sołtys: Waldemar Widlicki

Sołectwo Pęcice


Sołtys: Waldemar Widlicki

Jednostki organizacyjne gminy

Gminne przedszkole


Michałowice ul. Szkolna 13


Dyrektor: Renata Bontron 

Zatrudnienie w 2023 r.: 46 pracowników

szkoła podstawowa im. jana pawła II


Michałowice ul. Szkolna 15


Dyrektor: Magdalena Fimowicz-Wasiak 

Zatrudnienie w 2023 r.: 128 pracowników

Zespół szkolno-przedszkolny im. mikołaja kopernika


Nowa Wieś ul. Główna 96 


Dyrektor: Jadwiga Jodłowska

Zatrudnienie w 2023 r.: 116 pracowników

Zespół Szkół Ogólnokształcących im. M. Dąbrowskiej 


Komorów ul. Aleja Marii Dąbrowskiej 12/20 


Dyrektor: Edyta Pająk  

Zatrudnienie w 2023 r.: 147 pracowników

Gminny ośrodek pomocy społecznej


Reguły ul. Aleja Powstańców Warszawy 1 


Dyrektor: Iwona Radzimirska

Zatrudnienie w 2023 r.: 38 pracowników

CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH 


Reguły ul. Aleja Powstańców Warszawy 1 


Dyrektor: Ewa Wierzgała 

Zatrudnienie w 2023 r.: 15 pracowników

gminna biblioteka publiczna im. zbigniewa herberta 


Michałowice ul. Raszyńska 34 


Dyrektor: Ewa Kisiel 

Zatrudnienie w 2023 r.: 7 pracowników


gminna biblioteka publiczna im. marii dąbrowskiej


Komorów ul. Kraszewskiego 3


Dyrektor: inż. Katarzyna Walichnowska 

Zatrudnienie w 2023 r.: 7 pracowników